Berdua-duaan, yang ketiga itu syaitan

Assalamualaikum tuan tuan dan puan puan dan kawan kawan . 

Haha. Kaifahalukum alyaum ? 
Alhamdulillah . 
Hari ni Allah berikan sekali lagi peluang untuk kita terus beribadat dan memohon keampunan . betol tak ?
cuba kita fikir baik baik, Herm . macam2 perkara yang kita boleh lakukan sepanjang hari nih betol tak ? berzikir , sedekah , buat amal jariah dan sebagainya. Amar ma'ruf nahi munkar . 
Jadi , jangan sia siakan peluang ini . Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna , kan ? 

Anis nak kongsikan sedikit dan tak bnyak mane pun ilmu . Cuma tadi jalan jalan dekat mr.google . lepas tuh jumpe lah gambar nih  

( klik pd gambar kalau nk lebih jelas )

Cuba bayangkan ini lah yang selalu syaitan akan buat pada kita . Kalau kita boleh dengar dan lihat syaitan, munkinkah kita akan buat jahat ? Itulah dia rahsia Allah . Subhanallah. 

Mendalam betul kan ape yang cube disampaikan dalam gambar tuh . 
Hanya orang yang banyak berfikir sahaja boleh mentafsirkan gambar tuh dgn beribu manfaat . 
Jadi , renung renungkan lah :) 
Ingat, jangan jadikan diri kita dalam kalangan yang rugi . 

Wallahualam . 
Moga menjadi manfaat dunia akhirat . 

Assalamualaikum . 

1 comment:

  1. so, bg yg bukan muhrim.. elakkan berdua-duaan kan..

    hai yunk.. salam kenal yea..

    done follow sini.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete